Tutorial video senzor parcare HC-SR04


In acest videoclip, vei urmari un tutorial care te va ghida pas cu pas prin modul in care trebuie conectat senzorul ultrasonic HC-SR04 cu celelalte componente necesare

Simuleaza parcarea masinii cu senzorul ultrasonic HC-SR04

Simuleaza parcarea masinii cu senzorul ultrasonic HC-SR04

In acest proiect vei invata cum sa simulezi modul de parcare al unei masini utilizand senzorul ultrasonic HC-SR04, dar mai intai o mica introducere despre acesta. 

                                                                                      Senzor ultrasonic HC-SR04 - bitmi

Este un senzor usor de utilizat, accesibil, cu un interval de masurare de la 2 cm la 400 cm si totodata cel mai popular senzor pentru masurarea distantei si construirea robotilor care evita obstacole. Functioneaza la tensiunea de alimentare de 5V DC, avand un unghi de masurare de 15° si o acuratete de 3 mm. Daca doresti sa afli mai multe informatii despre senzorul ultrasonic HC-SR04, ii poti accesa datasheet-ul aici.


Cum functioneaza senzorul ultrasonic HC-SR04?


Senzorul este format din doua transductoare ultrasonice. Unul dintre ele este transmitorul, care emite unde ultrasonice, iar celalalt este receptorul, care asculta undele reflectate. 
Acesta emite ultrasunete la 40.000 Hz, care calatoresc prin aer, iar daca exista un obiect sau un obstacol in calea lor, se vor reflecta inapoi catre senzor. Prin calcularea timpului de calatorie si a vitezei sunetului, determina distanta.

 

Componente necesare:


 In continuare, pentru a putea construi acest proiect vei avea nevoie de:

  • 1 x senzor ultrasonic HC-SR04
  • 1 x ecran LCD1602 cu modul I2C
  • 1 x placa de dezvoltare compatibila Arduino Uno R3
  • 1 x buzzer activ
  • 1 x breadboard 400 puncte pentru montaje electronice rapide
  • 4 x fire tata-mama
  • 8 x fire tata-tata


Acum ca ai aflat care sunt componentele necesare, te vei ghida dupa schema de conectare de mai jos.
 

Schema conectare senzor ultrasonic HC-SR04


Senzorul ultrasonic HC-SR04 se conecteaza :
VCC si GND la 5V, respectiv GND si au rolul de alimentare.
Trig se conecteaza la portul digital 2 Arduino si are rolul de a trimite unda ultrasonica.
Echo se conecteaza la portul digital 3 Arduino si are rolul de a asculta semnal reflectat.
Buzzerul se conecteaza + la portul digital 6 Arduino si GND la GND de pe breadboard.
Ecranul LCD1602 cu modul I2C se conecteaza pinul GND la GND de pe breadboard, pinul VCC la 5V de pe breadboard, pinul SDA la portul analogic A4 Arduino si pinul SCL la portul analogic A5 Arduino


                       Specificatii senzor ultrasonic HC-SR04 - bitmi

                   Schema conectare senzor ultrasonic HC-SR04 - bitmi

Exemplu cod
 

In acest proiect va trebui sa folosesti bibliotecile Ultrasonic (pentru senzorul ultrasonic), descarca aici, LiquidCrystal_I2C (pentru ecranul LCD), descarca aici si Tone (pentru buzzer), descarca aici.

Pentru a adăuga o bibliotecă în mediul de dezvoltare Arduino IDE, deschide Arduino IDE si din meniul Sketch/Schita acceseaza Include Library/Incarcare biblioteca si apoi selecteaza Add .zip Library/ Adauga biblioteca.zip. Aici va trebui sa gasesti si sa selectezi fisierul .zip al bibliotecii Ultrasonic, LiquidCrystal_I2C, respectiv Tone . Dupa ce ai deschis fisierul .zip si cand procesul de instalare s-a terminat cu succes, va aparea un mesaj in partea de jos a ferestre care iti va confirma ca fisierul a fost adaugat in biblioteca.   

Dupa ce ai realizat circuitul si ai descarcat cu succest bibliotecile Ultrasonic, LiquidCrystal_I2C, respectiv Tone, introdu codul furnizat mai jos. Apoi conecteaza placa Arduino la computer prin intermediul portului USB, selecteaza tipul de placa si portul serial (din meniul Tools/ Instrumente selecteaza pentru optiunea Board/ Placa si Port ceea ce utilizezi). Pentru a incarca codul pe placa, apasa butonul Upload/Incarcare (simbolul de sageata catre dreapta). In partea de jos a ferestrei vei putea urmari mesajele de stare : Compiling Sketch/Compilez schita, Uploading/Incarcare si Done/Incarcare finalizata . Dupa finalizarea cu succes a incarcarii, placa Arduino va rula codul pe care l-ai incarcat.

 

#include < Wire.h >
#include < LiquidCrystal_I2C.h >
#include < Ultrasonic.h > 
#include < Tone.h > 

LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2); 
#define TRIGGER_PIN  2  
#define ECHO_PIN     3  
#define BUZZER_PIN   6   

Ultrasonic ultrasonic(TRIGGER_PIN, ECHO_PIN); 
Tone buzzer; 

void setup()
{
   Serial.begin(9600);
   pinMode(BUZZER_PIN, OUTPUT);
   buzzer.begin(BUZZER_PIN);
   lcd.begin(16, 2); 
  
   lcd.setBacklight(255); 
}

void loop()
{
  unsigned int uS = ultrasonic.read();
  Serial.print("Distanța: ");
  Serial.print(uS);
  Serial.println(" cm");
   if (uS < 400 && uS >15) {
    buzzer.stop();
    }
   
  if (uS < 15 && uS >= 5) {
   
   for (int i = 0; i < 5; i++) {
        buzzer.play(NOTE_A5, 100); 
        delay(500); }
     
  } else if (uS < 5 && uS >= 0) {
    
    for (int i = 0; i < 5; i++) {
        buzzer.play(NOTE_G4, 100); 
        delay(300); 
    }
  }
 
  lcd.setCursor(0, 0);
lcd.print("Parcare             "); 
  lcd.setCursor(0, 1);
  lcd.print("Distanta:      "); 
  lcd.setCursor(10, 1); 
  lcd.print(uS);
  lcd.print(" cm ");

}

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!