Despre modulul MAX7219 cu matrice LED 8x8
Afisajul cu MAX7219 este o matrice de LED-uri 8x8 care se controleaza foarte usor cu doar trei pini digitali de la Arduino. Cipul MAX7219 gestioneaza aprinderea LED-urilor individuale, ceea ce iti permite sa creezi modele, litere sau animatii fara a consuma multi pini. Pentru acest proiect.
Pentru a controla matricea, se foloseste libraria LedControl, care ofera functii simple pentru aprinderea, stingerea si actualizarea coloanelor sau randurilor din afisaj.
Despre modul Joystick cu 2 axe XY
Joystick-ul folosit este un modul analogic cu doi potentiometri si un buton integrat. Pinii VRX si VRY ofera valori analogice intre 0 si 1023 in functie de pozitia manetei, iar pinul SW trimite un semnal digital LOW cand apesi butonul.
In acest proiect, folosim doar butonul joystick-ului pentru a fixa blocurile in momentul potrivit, dar poti adapta codul daca vrei sa adaugi si control manual pentru directia de miscare.
Componente necesare
1 x Placa de dezvoltare compatibila Arduino Uno R4 WiFi
1 x Modul matrice LED 8x8 MAX7219
1 x Modul Joystick cu 2 axe XY
1 x Breadboard 830 puncte
10 Fire tata - mama
2 Fire tata - tata
Schema de conectare

Cod sursa
Dupa ce ai realizat circuitul, e timpul sa introduci codul sursa, pentru a descarca codul sursa clic AICI.
Conecteaza placa de dezvoltare compatibila Arduino Uno R4 la computer folosind portul USB. Apoi, mergi la meniul Tools si selecteaza tipul de placa si portul serial pe care il folosesti (optiunile Board si Port).
Biblioteca necesara pentru acest proiect este LedControl. O poti instala usor din Arduino IDE: mergi la meniul Sketch > Include Library > Manage Libraries, cauta „LedControl” si apasa Install.
Dupa instalare, selecteaza placa Arduino din meniul Tools > Board si portul corespunzator din Tools > Port, apoi apasa butonul Upload. In cateva secunde, programul va fi incarcat, iar jocul va porni automat pe matrice.
Cum functioneaza proiectul
La pornire, matricea LED este curatata si se initializeaza primul rand de blocuri. Blocul de start se afla in partea de jos si se deplaseaza automat de la stanga la dreapta. In momentul in care apesi butonul de pe joystick, blocul este fixat in pozitie, iar un nou rand se adauga deasupra.
Daca blocul curent nu este aliniat perfect cu cel de dedesubt, se pastreaza doar partea suprapusa. Cu fiecare rand, blocul devine mai mic, iar daca se pierde complet jocul se termina si apare simbolul „X” pe ecran. Daca reusesti sa ajungi pana in partea de sus a matricei, pe afisaj se va afisa un simbol de victorie (bifa), semn ca ai castigat.
Apasand din nou butonul joystick-ului, jocul se restarteaza si poti incerca sa iti depasesti scorul anterior.
Daca ai intrebari sau vrei sa imi arati varianta ta de joc, scrie-mi la electronica@bitmi.ro. Abia astept sa vad cum ai personalizat proiectul tau.