Salutare, drag pasionat de electronica!
Sunt Oana de la Bitmi.ro si ma bucur sa revin cu un nou proiect interactiv! Astazi iti voi arata cum sa construiesti un joc de precizie folosind senzorul de vibratie SW-420 si o placa de dezvoltare compatibila Arduino. Acest proiect este perfect pentru cei care vor sa isi testeze rabdarea, precizia si coordonarea intr-un mod distractiv.
Proiectul este potrivit atat pentru incepatori, cat si pentru cei mai experimentati pasionati de electronica si programare. Vei invata cum functioneaza senzorul SW-420, cum sa procesezi datele primite si sa controlezi LED-urile si buzzer-ul in functie de miscarile detectate.
Ce este senzorul SW-420 si cum functioneaza?
Senzorul de vibratie SW-420 este un dispozitiv simplu si eficient care detecteaza miscarile sau vibratiile. Acesta contine un mic comutator mecanic care se activeaza la cea mai mica vibratie, trimitand un semnal digital catre placa Arduino.
Componente necesare
1 x Placa de dezvoltare compatibila Arduino Uno R3
1 x Breadboard 400 puncte
1 x Modul senzor de vibratii, SW-420
1 x Buzzer activ
1 x LED rosu
1 x LED verde
1 x Baterie alcalina Varta 9V
1 x Conector baterie 9V cu mufa 5.5 x 2.1 mm
2 x Rezistor 220Ω
Schema de conectare
Exemplu cod
Dupa ce ai realizat circuitul, e timpul sa introduci codul sursa, pentru a descarca codul sursa clic AICI.
Conecteaza placa de dezvoltare compatibila Arduino Uno la computer folosind portul USB. Apoi, mergi la meniul Tools si selecteaza tipul de placa si portul serial pe care il folosesti (optiunile Board si Port).
Pentru a incarca codul pe placa, apasa butonul Upload (simbolul cu sageata spre dreapta). In partea de jos a ferestrei, vei putea urmari mesajele de stare: Compiling Sketch, Uploading si Done. Odata ce incarcarea s-a finalizat cu succes, placa Arduino va incepe sa ruleze codul pe care l-ai incarcat.
Cum functioneaza proiectul?Acest proiect cu Arduino simuleaza un joc interactiv bazat pe detectarea vibratiilor, utilizand componente electronice simple precum un senzor de vibratii, doua LED-uri si un buzzer activ. LED-ul verde indica faptul ca jocul este activ, iar senzorul de vibratii monitorizeaza continuu miscarile. Daca detecteaza vibratii, trimite un semnal catre Arduino, ceea ce declanseaza starea de esec: LED-ul verde se stinge, LED-ul rosu se aprinde, iar buzzer-ul emite un sunet de alerta. Acest semnal dureaza 3 secunde, dupa care urmeaza o pauza de 5 secunde pentru stabilizare. Dupa acest interval, jocul se reseteaza automat, LED-ul verde se reaprinde, iar toate celelalte componente sunt oprite, indicand ca jocul poate continua.
Codul proiectului este structurat simplu: in functia setup() configuram pinii pentru fiecare componenta, iar functia loop() monitorizeaza constant senzorul de vibratii si declanseaza reactiile corespunzatoare. Functia startGame() se ocupa de initializarea jocului, aprinzand LED-ul verde si oprind celelalte componente. Acest proiect este ideal pentru cei care doresc sa invete cum sa foloseasca senzori si sa implementeze interactiuni de baza cu Arduino, fiind atat educativ, cat si distractiv.
Daca ai intrebari sau ai nevoie de ajutor, scrie-mi la adresa de e-mail electronica@bitmi.ro. De asemenea, sunt curioasa sa vad proiectele voastre si sa aflu cum le-ati adaptat! Trimite-mi poze sau videoclipuri la aceeasi adresa.
Sper ca acest proiect v-a inspirat si ca v-ati bucurat de procesul de construire!
Toate componentele utilizate pot fi gasite si achizitionate de mai jos. 👇